U bent hier

U bent hier

Slimme kassa

Sinds kort werken we in beleefwinkel hARTwerk met een slimme kassa. We leerden deze kassa kennen via onze collega's van de Branding vzw en konden hierin investeren dankzij het Mira Louise Fonds.

"De kassa maakt het voor de cliënten mogelijk om een nog actievere rol op te nemen in de winkel," vertelt Hilde Debo, atelierbegeleider.

Sara Desmet: "Aan alle producten hangt een label met een barcode. Dit label kan ik inscannen. Zo kan de kassa een totaal maken van de aangekochte producten. De klanten kunnen betalen met Bancontact of Payconicq. Kiest de klant ervoor om cash te betalen dan zal de kassa aangeven hoeveel ik moet teruggeven en zie ik de munten en biljetten verschijnen op het scherm."

Hilde Debo: "Zo ondersteunt de kassa maximaal de cliënt in het verkoopsproces. De cliënten zijn trots op hun werk en de klanten verbaasd over hun mogelijkheden. Om tot dit punt te komen moesten we veel praten met de firma die de kassa leverde. Ze waren zeker bereid om naar onze vragen te luisteren en te kijken hoe ze aanpassingen konden doen aan het systeem. Ook dachten we verder mee met de leverancier. Zo experimenteerden we met het bedienen van de kassa met een Easy Mouse. Zo kunnen cliënten met spierziekten via hun besturing toch een waardevolle rol opnemen in de winkel."

Sara Desmet:" Ik werk graag in de winkel en geniet van het contact met de klanten. Dit is een zeer mooie aanvulling bij de creatieve ateliers waaraan ik deelneem."